کله گاوی نیسان موجب واژگونی اتوبوسی در جاده شمال شد

بسیاری از رانندگان تعجب می کنند. تفاوت بین گیربکس و دیفرانسیل چیست؟ اگر پاسخ ساده است، گیربکس فقط یک جفت دنده است که گشتاور را تغییر می دهد (کاهش می دهد). دیفرانسیل مجموعه کاملی از چرخ دنده ها است.

که به طور کلی، کله گاوی نیسان گشتاور را در یک نسبت معین به دو مصرف کننده تقسیم می کند. در عین حال، مفهوم “گیربکس محور عقب” هم گیربکس و هم دیفرانسیل را پوشش می دهد.هر دوی این مکانیسم ها را می توان در یک محفظه قرار داد، اما آنها وظایف خاص خود را انجام می دهند.

حالت های عملکرد دیفرانسیل غیرممکن است که حالت های عملکرد دیفرانسیل را بیان نکنید. بلافاصله توجه می کنیم که دیفرانسیل ها به متقارن و نامتقارن تقسیم می شوند. یک مکانیسم متقارن قادر است گشتاور را به نسبت مساوی به محورها منتقل کند.

کار آنها به سرعت زاویه ای چرخ های محرک بستگی ندارد. یک مکانیسم نامتقارن می تواند گشتاور را “به اشتراک بگذارد”، در نتیجه می توان آن را بین محورهای پیشرو خودرو نصب کرد. دیفرانسیل متقارن محور متقارن در یکی از سه حالت عمل می کند.

سوار شدن بر روی سطوح غیر معمول، به نوعی لغزنده است. در حالت اول، هر دو چرخ خودرو بر مقاومت جاده ای مشابهی غلبه می کنند. از دنده اصلی، گشتاور به محفظه (کاپ) دیفرانسیل منتقل می شود. ماهواره ها بدون درگیر شدن با چرخ دنده های جانبی جابه جا می شوند.

لحظه را به چرخ های محرک منتقل می کنند. هیچ تفاوتی در گشتاور درک شده از چرخ ها وجود ندارد. در حالت دوم، موارد زیر مشاهده می شود: چرخ بیرونی، i.e. دور از مرکز پیچ، با مقاومت بسیار کمتری نسبت به داخل روبرو می شود.

در این حالت چرخ دنده جانبی داخلی دیفرانسیل کند می شود که منجر به چرخش ماهواره ها در برابر محور خود می شود. در نتیجه سرعت چرخش چرخ دنده جانبی بیرونی بزرگتر می شود. توجه داشته باشید که مجموع دورهای چرخ دنده های جانبی همیشه دو برابر فرکانس چرخش چرخ دنده محرک درایو نهایی است.