کاور مبل ژله ای که در برابر چنگال حیوانات خانگی مقاوم است

بالشتک مبل در درجه اول از موی حیوانات، به ویژه گراز یا اسب ساخته می شود. بالشتک های دیگری که در تولید انبوه استفاده می شوند فوم و روکش الیاف پلی استر هستند.

ممکن است مقداری پیش پردازش لازم باشد، مانند موهای لاستیکی از پیش آماده شده، که در آن موهای حیوانات مرتب شده و با چسب به شکلی چسبانده می شوند.

بالشتک ها از فوم پلی یورتان، الیاف پلی استر، بالش، پنبه، لاتکس یا فنرهای پوشیده شده با پنبه ساخته می شوند.

یک کاور مبل راحتی ژله ای ممکن است با هر انتخابی از پارچه مصنوعی، طبیعی یا ترکیبی ساخته شود. پشم و نایلون در دسته بندی الیاف طبیعی و مصنوعی خود بهترین انتخاب هستند، اما پنبه، استات، ابریشم مصنوعی و پلی استر خواص کاربردی خاص خود را دارند.

پارچه بیرونی ممکن است با یک پوشش محافظ ضد لک تکمیل شود. هنگام استفاده، فنرها از فولاد سکوریت شده ساخته می شوند.

یک مبل معمولی به 15 yd (13.71 متر) چنگال و حداقل 10 yd (9.14 متر) موسلین برای فضای داخلی نیاز دارد. همه مواد با تقریباً 1000 چسب یا بیشتر، بیش از 200 yd (182.8 متر) ریسمان و صدها یارد نخ دوخت ماشینی بسته می شوند.

مبل ها در سه سایز اصلی عرضه می شوند. مبل کامل 84 اینچ (2.13 متر) عرض دارد. نسخه های کوچکتر مانند صندلی دو نفره و صندلی عشق بین 60-80 اینچ (1.52-2.03 متر) است.

تغییرات روی مبل راحتی ایتالیایی استاندارد شامل اقلام مدولار و مبل هایی با کاربردهای خاص مانند تخت خواب یا مبل تختخواب شو می باشد. طرح‌های زینتی لزوماً دوام کمتری ندارند، اما استفاده معمولی را به کار نمی‌برند.

طراحی مبل را می توان با استفاده از آن و اندازه متوسط افرادی که بیشتر از آن استفاده می کنند تنظیم کرد. به عنوان مثال، یک صندلی عمیق برای افراد بلند قد خوب است اما به راحتی افراد کوتاه قد را در خود جای نمی دهد.

سبک مبل به طور کلی توسط بازوهای آن تنظیم می شود که به عنوان بیانیه های هنری و استراحت دو چندان می شود. برخی از سبک های مبلمان صندلی با نام این طرح های بازو شناخته می شوند.

مبل پرپر شده را در تجارت به منظور نشان دادن استفاده بیش از یک لایه خراطین در فونداسیون می گویند.