چای ماسالا رژیمی باعث نامرئی شدن کودکی شد

اثربخشی کپسول های چای ماسالا رژیمی بر روی بیماران مبتلا به سرطان پروستات مقاوم به درمان هورمونی توسط و همکاران آزمایش شد.

اثربخشی چای سبز، تجویز شده به عنوان یک فرمول مکمل جایگزین بر روی آزمایش شد. PSA نقطه پایانی اولیه و تخمین‌ها پس از حداقل 2 ماه درمان بود.

مشخص شد که 12 بیمار حداقل یک عارضه جانبی را از بین 19 بیمار ثبت نام شده در مطالعه گزارش کردند. حداقل 2 ماه درمان توسط 4 بیمار تکمیل نشد و 15 بیمار حداقل 2 ماه درمان را تکمیل کردند.

طی 2 ماه پس از شروع درمان، بیماری پیشرونده در 9 مورد از این بیماران مشاهده شد و 6 بیمار پس از 1 تا 4 ماه درمان بیشتر به آن مبتلا شدند.

بنابراین، بر اساس نتایج این مطالعه، این نتیجه حاصل شد که چای سبز دارای حداقل فعالیت بالینی در برابر است. در داوطلبان نئوپلازی داخل اپیتلیال پروستات درجه بالا، یک کارآزمایی بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی کاتچین‌های چای سبز برای پیشگیری شیمیایی از انجام شد.

درمان روزانه شامل سه کپسول کاتچین چای سبز 200 میلی گرم بود. تنها یک تومور در بین 30 مرد تحت درمان با کاتچین چای سبز با بروز 3 درصد تشخیص داده شد، در حالی که 9 سرطان در بین 30 مرد تحت درمان با دارونما با بروز 30 درصد پس از 1 سال یافت شد.

هیچ تغییر قابل توجهی در کل PSA بین دو بازو مشاهده نشد، اما مردانی که تحت درمان با کاتچین چای سبز قرار گرفتند، نسبت به گروه‌های تحت درمان با دارونما مقادیر دائمی پایین‌تری را نشان دادند.

امتیاز بین المللی علائم پروستات و نمرات کیفیت زندگی مردان تحت درمان با کاتچین چای سبز با هیپرپلازی خوش خیم پروستات، وضعیتی که در مردان مسن شایع است نیز بهبود یافت.

هیچ گزارشی از عوارض جانبی قابل توجهی وجود نداشت و تجویز کاتچین چای سبز نیز علائم دستگاه ادراری تحتانی را کاهش داد.

عادت مصرف چای سبز 49920 مرد 40 تا 69 ساله در مطالعه آینده نگر مبتنی بر مرکز بهداشت عمومی ژاپن مورد بررسی قرار گرفت.

در طی آن مدت، 404 مرد به تازگی مبتلا به تشخیص داده شدند که از این تعداد 114 مورد پیشرفته، 271 مورد موضعی و 19 نفر در مرحله نامشخص بودند.