مصرف زیتون لوراس ترکیه افسردگی را بسیار کاهش می دهد

اخیراً، برخی از مطالعات، پویایی تجمع اسیدهای چرب را در طول رشد زیتون لوراس ترکیه در ارقام زیتون که در چندین محیط در آرژانتین رشد می‌کنند، ارزیابی کرده‌اند.

در تمام ارقام مورد آزمایش، محتوای اسید اولئیک در مراحل اولیه رشد میوه دارای حداکثر مقادیر مشابه (حدود 70 درصد از محتوای اسید چرب کل) بود و سپس به طور کلی کاهش یافت، البته در موارد متفاوت.

t بار و نرخ بسته به رقم زیتون و محیط. این می تواند نشان دهد که فعالیت های آنزیمی متابولیسم غیراشباع اسیدهای چرب تحت تأثیر فعل و انفعالات محیطی ژنوتیپ x است.

برای ارزیابی این احتمال، مطالعات آنزیمی در حال حاضر با استفاده از میوه های جمع آوری شده در یک گرادیان عرضی گسترده در غرب آرژانتین برای به دست آوردن روابط بین فعالیت های آنزیمی و سطوح اسیدهای اولئیک و لینولئیک در دو رقم (“Arbequina” و “Coratina”) انجام می شود که نشان دهنده متفاوت است.

زیتون

مطالعات همبستگی روغن‌های زیتون از دره‌های گرم شمال غربی آرژانتین نشان می‌دهد که دما در طول دوره سنتز روغن می‌تواند عامل محیطی اصلی مؤثر بر ترکیب اسیدهای چرب VOOs باشد.

در این منطقه، روابط منفی بین غلظت اسید اولئیک در برداشت نهایی و دمای میانگین فصلی در طول سنتز روغن برای cv پیدا شده است.

هنگامی که دینامیک تجمع اسیدهای چرب به عنوان تابعی از زمان حرارتی مدل‌سازی شد، روغن‌های Arbequina کاهش قابل توجهی در محتوای اسید اولئیک با زمان حرارتی نشان دادند (تقریباً 0.8٪ در 100 درجه سانتی‌گراد)، که منجر به غلظت‌های کمتر از 50٪ شد. در برداشت نهایی، که مصادف با زمان حرارتی حدود 3500 درجه سانتی گراد بود (روندانینی و همکاران، 2014).

شواهد مستقیم بیشتری از واکنش ترکیب اسیدهای چرب روغن به دما با محصور کردن شاخه های میوه در محفظه های پلاستیکی شفاف در طول دوره پر شدن میوه به مدت 4 ماه در شرایط مزرعه پیدا شد.

این نویسندگان دریافتند که میوه ها (cv. Arauco) در دمای 5 یا 10 درجه سانتیگراد گرمتر از میانگین دمای محیط فصلی (20.6 درجه سانتیگراد) تولید روغنهایی با محتوای اسید اولئیک کمتری دارند.

در کل محدوده دمایی مورد بررسی، غلظت اسید اولئیک به صورت خطی 0.7٪ در درجه سانتیگراد کاهش یافت، در حالی که درصد اسیدهای پالمیتیک، لینولئیک و لینولنیک با افزایش دما افزایش یافت.

جالب توجه است، مطالعه بیشتر همچنین نشان داد که محتوای اسید اولئیک در روغن‌های استخراج‌شده از دانه و مزوکارپ واکنش‌های مخالفی نسبت به دمای محیط نشان می‌دهد. به عبارت دیگر میزان اسید اولئیک با افزایش دما در دانه افزایش می‌یابد اما در مزوکارپ کاهش می‌یابد.