مردی با فروش کود اوره 50 کیلویی توانست خانه بخرد

کود اوره 50 کیلویی به صورت تقریبی درجه بندی می شود که حداقل دو سوم نیتروژن در اشکال کند اثر است. با توجه به اینکه این مواد مغذی عمدتاً به شکل غیر معدنی هستند.

توسط گیاهان نمی‌توانند جذب شوند، میکروب‌های خاک برای تجزیه مواد آلی و تبدیل مواد مغذی به حالت «معدنی‌شده» زیست‌موجود مورد نیاز هستند.

در مقایسه، کودهای مصنوعی در حال حاضر به شکل معدنی هستند و می توانند مستقیماً توسط گیاهان جذب شوند. در خاک‌هایی که به‌درستی خاک‌ورزی شده‌اند، بازده حاصل از کود مصنوعی معمولاً بیشتر از مقدار معادل کود است.

با این حال، کود دامی فواید غیرمستقیم زیادی دارد. هوموس را تامین می‌کند که با افزایش ظرفیت جذب و ذخیره آب، افزایش هوادهی و حمایت از فعالیت‌های موجودات پایین‌تر، ویژگی فیزیکی خاک را بهبود می‌بخشد.

کود وارد شده به خاک سطحی به جلوگیری از فرسایش ناشی از باران شدید و کاهش تبخیر آب از سطح کمک می کند. در واقع، ارزش کود به عنوان یک ماده مالچ پاشی ممکن است.

بیشتر از ارزش آن به عنوان منبع مواد مغذی ضروری گیاه باشد. کود باید با دقت ذخیره شود تا از دست دادن مواد مغذی به ویژه نیتروژن به حداقل برسد.

باید در زمان مناسب روی نوع مناسب محصول اعمال شود. همچنین ممکن است برای به دست آوردن ارزش کامل نیتروژن و پتاس موجود در کود، به کود اضافی مانند اکسید فسفر نیاز باشد.

در مناطق نسبتاً مرطوب، عمل کود سبز می تواند عملکرد و کیفیت خاک را بهبود بخشد. یک محصول کود سبز به دلیل اثرات مفید آن کشت و شخم زده می شود.

اگرچه در طول رشد آن ممکن است چرا شود. این محصولات کود سبز معمولاً یکساله هستند، چه علف‌ها یا حبوبات، که ریشه‌های آن‌ها حاوی باکتری‌های گره‌ای هستند که قادر به تثبیت نیتروژن اتمسفر هستند.

از مزایای کود سبز می توان به افزودن نیتروژن به خاک، افزایش حاصلخیزی عمومی، کاهش فرسایش، بهبود وضعیت فیزیکی و کاهش اتلاف مواد مغذی ناشی از شستشو اشاره کرد.