فروش پسته کرمان قیمت مسکن را شکست

استان اورفا واقع در جنوب شرقی ترکیه با بیشترین تولید پسته کرمان در بین ایالت های ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن ایالت غازیانتپ در رتبه دوم، ایالت سرت در رتبه دوم قرار دارند.

پسته غازیانتپ را طلای سبز می نامند تنها در غازیانتپ سالانه 120 هزار تن تولید می شود. مسئولان در نظر دارند 300 هزار تن محصول تحویل دهند.

پسته ایرانی یا طلای سبز یکی از آجیل های پرطرفدار در جهان است که در فهرست بهترین ها در جهان قرار دارد. جمهوری ایران با تولید سالانه حدود 248 هزار تن پسته در برخی فصول سال در تولیدکننده پسته در جهان است.

به بیش از 170 کشور جهان ارسال و صادر می شود.سابقه تولید پسته در ایران به هزاران سال پیش باز می گردد. نام علمی و انگلیسی درخت پسته از نام آن گرفته شده است.

این درخت بومی ایران است.پسته پس از شش نوع فرآورده نفتی و پتروشیمی اولین صادرات به جهان است.محصولات ایرانی که در آن ارزش پسته صادراتی ایران از سیمان و فلزات گرانبهای صادراتی بیشتر است.

پسته ایران بخش مهمی از اقتصاد محلی و منبع درآمد مهمی است. این کشور از نظر کیفیت در رتبه اول جهان و دومین منبع درآمد ارزی ایران پس از نفت است،

بتاکاروتن به تقویت ویتامین A کمک می کند در حالی که گاما توکوفرول برای تقویت ویتامین E استفاده می شود هر دو ویتامین A و ویتامین E به فعال شدن آنتی اکسیدان ها کمک می کنند.

پسته را راهی عالی برای دریافت این ویتامین های ضروری می کند. در یک مطالعه تصادفی درباره اثرات پسته، محققان دریافتند که افزودن آجیل به رژیم غذایی با علائم کاهش کلسترول مرتبط است.

احتمالاً به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در پسته است. معروف ترین انواع پسته معروف ترین انواع پسته، یکی از بهترین و معروف ترین انواع پسته در جهان به حساب می آید.