سنگ عقیق سلیمانی سفید موجب ازدواج پیرمرد و پیرزنی در مشهد شد

طرابلس سنگ های عقیق سست، سبک و متخلخل با رنگ روشن هستند که از نظر ظاهری از دیاتومیت ها قابل تشخیص نیستند، آنها دارای ترکیب شیمیایی و معدنی یکسان و چگالی متوسط ​​کمی بالاتر هستند.

از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی، آنها به یکدیگر نزدیک هستند. بسیار متخلخل، نسوز، و مقاوم در برابر اسید، صدا و حرارت ضعیف هدایت می شوند، با جذب آب بالا متمایز می شوند، به عنوان جاذب، عایق، فیلتر، سنگ زنی مصالح ساختمانی استفاده می شوند.

در بخش اروپایی کشورمان، منطقه ولگا، گرجستان و همچنین در اوکراین، ذخایر بزرگی از دیاتومیت ها و تری پولی ها وجود دارد. فلاسک ها سه قطبی با مواد سیلیسی یا دیاتومیت ها سیمان شده اند.

سنگ عقیق سلیمانی سفید از سیلیس عقیق تشکیل شده است که مقدار آن به دلیل محتوای متغیر ناخالصی های رس در ترکیب آنها متفاوت است. کپک ها سنگ های قوی و بسیار سبک، بسیار متخلخل، حنایی، زرد روشن، خاکستری تا سیاه هست.

برخی از گونه های آنها از نظر ظاهری شبیه به تری پولی ها و دیاتومیت ها (فلاسک های نرم) هستند، در حالی که برخی دیگر سنگ هایی مانند سنگ، سخت و متراکم هستند. چگالی فلاسک ها از 0.9 تا 1.2 گرم بر سانتی متر مکعب است و با تخلخل بالای آنها مطابقت دارد.

به عنوان یک قاعده، مقاوم در برابر سرما نیستند. آنها به عنوان مصالح دیوار، سنگدانه در بتن سبک، مواد جاده، مواد اولیه برای تولید چسب های سفید و افزودنی های مختلف استفاده می شوند.

ذخایر بزرگ اپوک در مناطق ولگای میانی و پایینی در اورال واقع شده است. یاس از کلسدونی ریزدانه ای (کریپتوکریستالی) SiO2 تشکیل شده است و با رنگ راه راه قرمز تیره، زرد مایل به سبز یا سیاه متمایز می شود.

آنها سنگ های ریزدانه همگن بسیار سخت و محکم هستند و به عنوان یک ماده تزئینی و زینتی بادوام استفاده می شوند. آنها در اورال گسترده هستند. سنگ چخماق (سیلیسیت های بتن) در سنگ های میزبان مختلف به صورت لایه ها، عدسی ها، گره ها و از عقیق و کلسدونی، گاهی اوقات با مخلوط کوارتز، یافت می شود.