زنی در تبریز با فلفل دلمه ای تلخ آش رشته پخت

فقط در کشور ما فلفل دلمه ای  نامیده می شود، اما در واقع وطن آن آمریکا است. همچنین مانند فلفل چیلی دارای ماده تند است، اما برای حس کردن آن بسیار کم است، اما برای تحریک اشتها و تحریک هضم کافی است.

بنابراین، فلفل دلمه‌ای برای پیش‌غذاهایی که قبل از غذای اصلی سرو می‌شوند، ایده‌آل است. فلفل از نظر میزان ویتامین C یکی از قهرمانان سبزیجات است و علاوه بر آن در پیشگیری از سرطان، تقویت رگ های خونی، ناخن و مو، بهبود وضعیت پوست، کیفیت خواب و خلق و خوی موثر می باشد.

از میوه های فلفل دلمه ای تلخ هم به صورت تازه و هم کنسرو شده استفاده می شود. این اساس بسیاری از تنقلات سبزیجات است – به عنوان مثال، لچو مورد علاقه همه. فلفل شیرین تازه با برنج، ارزن، لوبیا آب پز، سبزیجات و گوشت پر می شود.

آنها را می توان پخت، با پنیر پاشید یا در سس گوجه فرنگی خورش داد. به خاطر داشته باشید که فلفل قرمز شیرین ترین است و چند ویتامین دیگر در آن وجود دارد. برای غذاهای داغ، بهتر است فلفل قرمز یا زرد را انتخاب کنید.

سبز پس از عملیات حرارتی کمی تلخ می شود.میکروگرم ویتامین A و P است. دومی تأثیر قابل توجهی بر وضعیت رگ های خونی دارد و آنها را انعطاف پذیرتر می کند و همچنین به عادی سازی فشار خون کمک می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

بتاکاروتن (ویتامین A) ارزش اصلی فلفل دلمه ای است. این آنتی اکسیدان طبیعی قوی از تشکیل تومورها جلوگیری می کند و روند پیری را کند می کند. فلفل حاوی مقدار زیادی ویتامین C و اسید فولیک است.

باعث تقویت عملکرد یکدیگر می شود که تأثیر مثبتی در جذب آنها توسط بدن دارد. فلفل دلمه ای به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B (B1، B2، B6) در ترکیبات خود می تواند به رفع بی خوابی، افسردگی مداوم و استرس کمک کند و همچنین برای رفع خستگی مفید است.