خرما خشک شده موجب افزایش وزن می شود

برای دستگاه گوارش مفید است. افزودن خرما خشک شده به رژیم غذایی یک راه عالی برای افزایش مقدار فیبر مصرفی است زیرا سه خرما حدود 18 درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند.

این فیبر می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد، زیرا با کمک به تشکیل مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می کند.

علاوه بر این، خرما ممکن است به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند. یک مطالعه در مورد تأثیر مصرف خرما بر روده تأیید کرد.

در حین خوردن خرما، افراد در دفعات دفع مدفوع بهبودهایی را تجربه کردند. همچنین کاهش سطح مواد شیمیایی در مدفوع وجود دارد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند. و منجر به جهش‌هایی می‌شوند که ممکن است باعث سرطان شوند.

یکی از فواید خرما این است که حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها دارد.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، این رادیکال ها مولکول های ناپایداری هستند که می توانند واکنش های مضر در بدن شما ایجاد کنند و منجر به بیماری شوند.

فلاونوئیدهایی که ممکن است به کاهش التهاب، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

کاروتنوئیدها سلامت قلب را تقویت می کنند و همچنین ممکن است خطر اختلالات مرتبط با چشم، مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.

اسید فنولیک که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است، ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

بیان می کند که خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند برای مدیریت بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو استفاده شود.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که بین تولید رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به سلول و توانایی بدن برای مقابله با اثرات مضر آن‌ها، عدم تعادل وجود داشته باشد.