تخمه آفتابگردان کله قوچی کشاورزی را به فضا فرستاد

در مقایسه با سایر مواد مغذی، رطوبت مهمترین عامل برای پیشگیری از هجوم حشرات و بیماریها است. علاوه بر این، رطوبت بر خواص فیزیکی تخمه آفتابگردان کله قوچی تأثیر می گذارد.

با افزایش، فضایی و وزنی نیز افزایش یافت . مقادیر رطوبت یافت شده در مقالات بین 2.5-6.32٪ و 3-3.2٪ به ترتیب در دانه های کامل و پوست کنده شده بود.

مقادیر بالاتر در بدنه ها یافت شد. زیرا جذب آب بالاتری دارند. علاوه بر این، رطوبت کم در دانه ها را می توان با محتوای روغن توضیح داد زیرا این دو مایع غیر قابل اختلاط هستند .

هنگامی که فرآیند پوست گیری در هسته اعمال می شود، محتوای پروتئین تا 23.73٪ و محتوای خاکستر تا 3.31٪ افزایش می یابد. یافته ها مطابق با یافته های گزارش شده توسط سایر نویسندگان است.

در حالی که نتایج معکوس برای پارامترهای چربی و رطوبت مشاهده شد. یافته‌ها نشان می‌دهد که فرآیند پوست‌گیری می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش ویژگی‌های نامطلوب کمک کند.

با این حال، بدنه فرآیند استخراج نفت را تسهیل می کند. در این صورت باید مقداری از دومی باقی بماند، اما به نسبت کم تا کیفیت روغن به خطر نیفتد.

نتایج به‌دست‌آمده برای هسته‌ها مشابه نتایج به‌دست‌آمده توسط سایر نویسندگان بود. لیپیدها در ساختار سلولی هسته غالب هستند و به همین دلیل، جرم آنها را می توان یک پارامتر کیفیت بالقوه در نظر گرفت .

برای بررسی دومی، ضریب همبستگی بین اندازه ، شکل برای نمونه 145 دانه طبقه بندی نشده، پارامترهای وزنی به ترتیب دانه ها و دانه ها محاسبه شد.

نتایج در جدول 2 آورده شده است. با توجه به مقادیر به دست آمده، جرم را می توان به عنوان پارامتری برای طبقه بندی تخمه های آفتابگردان در سه طبقه استفاده کرد.