با استفاده از اسکاج جهیر افسردگی را از خود دور کنید

نمونه اسکاج جهیر آشپزخانه از مراکز غذایی در شهر جیما با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده طی ماه های اکتبر 2010 تا ژوئن 2011 جمع آوری شد.

اسفنج ها از مراکز غذایی انتخاب شده به صورت آسپتیک در کیسه های پلی اتیلن بدون میکروب به طور مجزا جمع آوری و به آزمایشگاه میکروبیولوژی فوق لیسانس، گروه زیست شناسی، دانشگاه جیما منتقل شدند.

نمونه ها در یک ساعت پردازش شدند. از پرسشنامه برای به دست آوردن اطلاعات وضعیت شخصی صاحبان مؤسسه، مراقبت‌هایی که در مراحل شستشوی اسفنج‌های آشپزخانه انجام می‌شود، استفاده شد.

از نمونه‌های اسفنج آشپزخانه جمع‌آوری‌شده، مقدار ۲۵ میلی‌متر مکعب با استفاده از تیغه استریل به‌صورت آسپتیک برش داده شد.

اسفنج های آشپزخانه مخلوط شده و رقت های مناسب پپتون آب در سه تکرار بر روی سطوح خشک شده محیط های مربوطه برای شمارش میکروبی قرار داده شد.

محیط خانه، به ویژه، محیط آشپزخانه یک منبع کاملاً ثابت از آلودگی میکروبی است. اسفنج‌های آشپزخانه وسیله مهمی برای انتقال میکروبی و نگهداری باکتری‌های فاسدکننده و سویه‌های بیماری‌زا هستند.

مسئول بیماری‌های ناشی از غذا هستند. هدف از این مطالعه ارزیابی جوامع میکروبی 100 اسفنج آشپزخانه «در حال استفاده»، بهبود دانش در مورد نقش آنها در آلودگی متقابل در محیط خانگی و انتقال سویه‌های تولیدکننده بود.

در چند سال اخیر، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که چندین بیماری منتقله از غذا به منابع عفونت خانگی مرتبط هستند.حمل نادرست غذا و اقدامات غیربهداشتی از عوامل اصلی در بروز بیماری های ناشی از غذا در نظر گرفته می شود.

آلودگی متقاطع در آشپزخانه‌های خانگی یکی دیگر از منابع مهم عفونت خانگی است. با این حال، درک مصرف کنندگان از بیماری ناشی از غذا در محیط خانه بسیار پایین گزارش شده است.

آشپزخانه‌ها در میان آلوده‌ترین محیط‌های خانگی، حتی بیشتر برخی از مناطق حمام صندلی توالت، دستگیره در، کلید چراغ، دستگیره توالت یا اشیاء معمولی مانند خودکار، کلید، تلفن همراه، صفحه‌کلید و غیره قرار دارند.