بادام درختی با پوست کاغذی پوست را روشن می کند

گونه های بادام درختی با پوست کاغذی کشت شده به دلیل عوامل ژنتیکی و اکولوژیکی و همچنین شرایط فرآوری مشخصات شیمیایی متفاوتی از خود نشان می دهند.

مصرف منظم آجیل با اثرات سالمی، به ویژه در برابر بیماری های قلبی متابولیک مرتبط بوده است . مطالعات اپیدمیولوژیک و کارآزمایی های بالینی اثرات مثبت مصرف آجیل را بر تعداد قابل توجهی از آسیب شناسی ها مانند چاقی، فشار خون بالا، دیابت شیرین و سندرم متابولیک گزارش کرده اند.

علاوه بر این، افرادی که به طور منظم آجیل مصرف می‌کنند، دور کمر کمتر و پروفایل‌های متابولیک بهبود یافته دارند . مغز بادام، که بخش خوراکی را تشکیل می دهد، دانه ای است که توسط دو لپه بزرگ پوشیده شده توسط پوست قهوه ای رنگ تشکیل شده و توسط یک پوسته خارجی با یک پوسته میانی محافظت می شود.

پس از رسیدن به بلوغ، پوسته باز می شود و دانه به راحتی جدا می شود. بادام حاوی لیپید (حدود 50٪)، پروتئین (حدود 25٪) و کربوهیدرات (حدود 20٪) است و رطوبت کمی دارد و ترکیبات زیست فعال جزئی متنوعی دارد.

اثرات مفید مصرف بادام با ترکیب مواد مغذی درشت و ریز مغذی آن مرتبط است. در میان ترکیبات با خواص مفید برای سلامتی، پروفایل لیپیدی، عمدتا اسیدهای چرب تک غیراشباع و به دنبال آن اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه  فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، فیتواسترول ها و پلی فنل ها را می توان برجسته کرد.

تنوع زیاد واریته ها و نیز اشکال کشت و ویژگی های آب و هوایی، تفاوت های قابل توجه در ترکیب شیمیایی بادام را تعیین می کند.

علاوه بر این، شکل مصرف، عمدتا به صورت خام یا بو داده، تغییرات بیشتری را به ترکیب بادام می‌افزاید. فرآیند برشته کردن باعث ایجاد تغییرات شیمیایی و ریزساختاری، به ویژه تغییر ترکیب چربی، به نفع اکسیداسیون و اصلاح ترکیبات آنتی اکسیدانی می شود.