از دستگاه سیلر به عنوان خوشبو کننده ی هوا استفاده می شود

دستگاه سیلر کانال ریشه اولیمری، مانند سیلرهای مبتنی بر سیلیکون و سیلرهای مبتنی بر رزین برای غلبه بر محدودیت‌های مرتبط با سیلرهای معمولی به بازار معرفی شدند.

یک سیستم سیلر خمیر-خمیری مبتنی بر رزین اپوکسی است و به طور گسترده در درمان کانال ریشه پذیرفته شده است. از یک خمیر اپوکسید و یک خمیر آمین تشکیل شده است که از سه نوع مختلف آمین تشکیل شده است.

حلالیت کم و پایداری ابعادی خوبی را در محلول ها نشان داده است. به دلیل خواص خزشی و زمان گیرش طولانی می تواند به عاج ریشه بچسبد.

با توجه به خواص ضد میکروبی، مهر و موم های مبتنی بر رزین اپوکسی نشان داده اند که برخی از خواص ضد باکتریایی را ایجاد می کنند، اما عمدتاً قبل از گیرش آنها به دلیل آزاد شدن برخی از اجزای تشکیل دهنده مانند فرمالدئید.

تلاش‌های زیادی برای طولانی‌تر کردن خواص ضد میکروبی سیلرهای اپوکسی رزین از طریق افزودن عوامل ضد باکتریایی مانند نقره، ترکیبات آمونیوم چهارتایی، کلرهگزیدین، هیدروکسید کلسیم و بسیاری دیگر انجام شده است که فعالیت ضد میکروبی بهبود یافته و حداقل اثرات نامطلوب بر فیزیکوشیمیایی را نشان داده‌اند. و خواص بیولوژیکی.

سیلرهای کانال ریشه مبتنی بر رزین متاکریلات برای ارائه مفهوم “مونو بلوک” با اتصال مواد پرکننده هسته به دیواره کانال و تشکیل یک واحد معرفی شدند.

آنها برای ایجاد مهر و موم بهتر و تقویت مکانیکی ریشه‌های آسیب‌دیده ایجاد شدند که برای کاهش مسیرهای ورود باکتری و تقویت ساختار ریشه پیشنهاد شده‌اند.

سیلرهای مبتنی بر متاکریلات به منظور نفوذ به ماتریکس کلاژن نیمه غیر معدنی شده و ایجاد احتباس میکرومکانیکی در عاج ریشه هستند علیرغم مفهوم مطلوب تک بلوک، عدم تسکین تنش های انقباضی پلیمریزاسیون مرتبط با این سیلرها که در نتیجه پیکربندی نامطلوب حفره کانال ریشه رخ می دهد.