اثرات ضد قارچی عسل

 شایان ذکر است عسل فعالیت ضد قارچی دارد.

تحقیقات نشان داده است که این گیاه دارای فعالیت ضد قارچی علیه گونه‌های Aspergillus niger، Aspergillus flavus، Penicillium chrysogenum، Microsporum gypseum، Candida albicans، Saccharomyces و Malassezia است .

اثر ضد میکروبی بالقوه  به حضور گلوکز اکسیداز، متیل گلیوکسال و محتوای قند بالا نسبت داده می شود. عسل طبیعی زرشک مکانیسم کاملاً درک نشده است. با این حال، برخی از مسیرهای بالقوه پیشنهاد شده است.

در حقیقت از طریق جلوگیری از تشکیل بیوفیلم عسل کوهی کردستان ، اختلال در بیوفیلم های ایجاد شده و ایجاد تغییرات در ساختار اگزوپلی ساکارید، از رشد قارچ ها جلوگیری می کند.

این یکپارچگی غشای سلولی را مخدوش می کند که منجر به کوچک شدن سطح سلول در بیوفیلم می شود که منجر به مرگ یا تاخیر در رشد می شود .

مطالعات میکروسکوپی نیروی اتمی نشان داده است که وقتی بیوفیلم با عسل آویشن طبیعی (40% w/v) درمان می شود ضخامت لایه اگزوپلی ساکارید به نصف کاهش می یابد و زبری و به دنبال آن حذف کامل آن افزایش می یابد .

محققان نشان داده‌اند که بخش فلاونوئیدی عسل طبیعی کندو رشد قارچ‌ها را کاهش می‌دهد، بر مورفولوژی خارجی و یکپارچگی غشاء تأثیر می‌گذارد و برخی از فرآیندهای سلولی را که در رشد لوله‌های جوانه نقش دارند، مهار می‌کند.

مهار ظهور لوله زایا با رشد ضعیف غشاء ارتباط دارد. همچنین مشخص شده است که عصاره فلاونوئید عسل با کاهش درصد سلول ها در فاز G0/G1 و/یا فاز G2/M بر انتقال هیف تأثیر می گذارد.

در ادامه باید گفت شرح دقیق اثرات ضد قارچی عسل و اهداف مولکولی درگیر یک شکاف کلیدی است که هنوز باید بررسی شود.

    1. معایب لباس یکبار مصرف برای پوست
    2. لباس یکبار مصرف بیمارستانی ضد افسردگی
    3. مردی با لباس یکبار مصرف با هوش شد