آلو بخارا قرمز کرمان موجب مرگ پیرزن 85 ساله ای شد

با توجه به انواع شناخته شده آلو، تعجب آور نیست که این آلو دارای میراث و مکان های مختلف در سراسر جهان است. عمل کشت از دوران ماقبل تاریخ انجام شده است، شاید طولانی تر از هر نوع میوه ای به جز سیب اولین داده های شناخته شده آلو می گوید.

آلو منشاء چین، 470 سال قبل از میلاد است. تصور می‌شود که آلوهای اروپایی حدود دو هزار سال پیش کشف شده‌اند که منشأ آن در نواحی نزدیک اروپای شرقی یا آسیای غربی است. در دوران روم باستان، 300 نوع آلو اروپایی ذکر شده است.

زائران آلوهای اروپایی را در قرن هفدهم به آمریکا معرفی کردند. آلوهای ژاپنی در واقع از چین به جای ژاپن منشا گرفته اند. 200-400 سال پیش به ژاپن معرفی شد  و از آنجا در سراسر جهان منتشر شد.

آلو بخارا قرمز کرمان ممکن است یکی از اولین میوه هایی باشد که توسط انسان اهلی شده است. بقایای آلو در محوطه های باستانی عصر نوسنگی به همراه زیتون، انگور و انجیر یافت شده است. امروزه آلو در تمام کشورهای آب و هوای معتدل دنیا کشت می شود.

اروپا ابتدا آلوی اروپایی  را پرورش داد، آمریکا ابتدا آلوی آمریکایی  را پرورش داد، آسیای جنوبی آلوی گیلاسرا کشت، و آسیای غربی آلو دامسون  را پرورش داد.میوه ام ممکن است یک پوشش سفید گرد و غباری داشته باشد که به آنها ظاهری آبکی می دهد.

در زمان های اخیر، آلو به عنوان مواد غذایی با خواص تقویت کننده سلامت توصیف شده است. تحقیقات در مورد اثرات سلامتی آلو همچنان نتایج امیدوارکننده ای را در مورد ویژگی های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و بهبود حافظه آن نشان می دهد.

افزایش علاقه به تحقیقات آلو به محتوای بالای فنول آن، عمدتا آنتوسیانین ها، که به عنوان آنتی اکسیدان های طبیعی شناخته شده اند، نسبت داده شده است. یک مرور سیستماتیک از ادبیات برای خلاصه کردن شواهد موجود در مورد تأثیر آلو بر عوامل خطر بیماری و پیامدهای سلامتی انجام شد.

تعدادی از پایگاه‌های داده بر اساس موارد گزارش ترجیحی برای مرورهای سیستماتیک و دستورالعمل‌های متاآنالیز برای مطالعات مرتبط در مورد اثرات سلامت آلو در شرایط آزمایشگاهی، مطالعات حیوانی و آزمایش‌های بالینی جستجو شدند.

در مجموع 73 مقاله مجله مرتبط با داوری همتا در این بررسی گنجانده شد. سطح شواهد همچنان پایین است. از 25 مطالعه انسانی، 6 مطالعه تاییدی با کیفیت متوسط و 19 مطالعه اکتشافی بودند. نشان داده شده است.